Kontakt ul. Jagiellońska 13, 85-067 Bydgoszcz
tel.: +48 52 585 33 96
e-mail: dzieklek@cm.umk.pl

Zasady w postępowaniach doktorskich otwieranych od 1.10.2019 r.

Kolejność procedur w postępowaniu doktorskim wg nowej Uchwały Senatu UMK:

Uczestników studiów doktoranckich obowiązują powyższe przepisy.

 

Dokumenty do wszczęcia (lista):

  1. wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w dyscyplinie nauki medyczne
  2. dokument poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego
  3. dokument poświadczające uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  4. dokument poświadczający znajomość nowożytnego języka obcego, innego niż język ojczysty, potwierdzony certyfikatem lub dyplomem ukończenia studiów, poświadczający znajomość tego języka na poziomie biegłości językowej co najmniej B2
  5. posiadany dorobek w postaci co najmniej (aktualny wykaz publikacji wraz z wybranymi wydrukami publikacji):
    1. 1 artykułu naukowego opublikowanego w czasopiśmie naukowym lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowej, które w roku   opublikowania artykułu w ostatecznej formie były ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, lub
    2. 1 monografii naukowej wydanej przez wydawnictwo, które w roku opublikowania monografii w ostatecznej formie było ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy, albo rozdział w takiej monografii.

    W przypadku, gdy powyższy dorobek stanowi publikacja wieloautorska, kandydat dokonuje merytorycznego opisu swojego udziału w publikacji – składa oświadczenie. Weryfikacji przedłożonego dorobku dokonuje rada dyscypliny naukowej albo komisja doktorska, biorąc pod uwagę udział kandydata oraz wykonany przez niego zakres pracy.

  6. oświadczenia współautorów publikacji (jeżeli rozprawa doktorska jest cyklem publikacji)
  7. rozprawę doktorską w wersji papierowej (5 szt.) i elektronicznej (płyta CD 5 szt.) wraz z pozytywną opinią promotora lub promotorów
  8. streszczenia w języku polskim i języku angielskim – osobne pliki (płyta CD 1 szt.)
  9. życiorys naukowy
  10. W przypadku, gdy rozprawę doktorską stanowi samodzielna i wyodrębniona część pracy zbiorowej, kandydat przedkłada oświadczenie określające merytoryczny opis swojego udziału w publikacji oraz oświadczenia wszystkich jej współautorów określające indywidualny merytoryczny (nie procentowy) wkład każdego z nich w jej powstanie. Gdy praca zbiorowa ma więcej niż czterech współautorów, kandydat przedkłada oświadczenia co najmniej trzech pozostałych współautorów. Kandydat jest zwolniony z obowiązku przedłożenia oświadczenia w przypadku śmierci współautora, uznania go za zmarłego, jego trwałego uszczerbku na zdrowiu lub wystąpienia innych udokumentowanych i potwierdzonych przez promotora okoliczności uniemożliwiających uzyskanie wymaganego oświadczenia.
  11. Jeżeli rozprawa doktorska jest pracą pisemną, sprawdza się ją z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego. Sprawdzenia dokonuje promotor, który przedkłada raport ze sprawdzenia wraz z opinią dotyczącą raportu

Jednolity System Antyplagiatowy

Strona tytułowa rozprawy: str. 1 (97 KB) i str. 2 (749 KB)
Wymogi redakcyjne rozprawy (14 KB)

Wymogi dla doktorantów – rozprawa doktorska z cyklu publikacji – pkt 3  (111 KB)

 

Uchwała RDNM z dnia 15.11.2023 r. w sprawie spełnienia wymagań (265 KB)

 

Przepisy stosowane do postępowań doktorskich otwieranych od 1.10.2019 r.